رویکرد اجتماعی امام موسی صدر در تفسیر قرآن

http://www.iqna.ir/news_imgs/716250_1imgL.jpg

به گزارش خبرگزاری ايکنا:

سهيلا پيروزفر، عضو هيأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد: امام موسی صدر قرآن را با رويكردی اجتماعی تفسير كرده

است.

گروه بين‌الملل: سهيلا پيروزفر در نشست «فهم قرآن از منظر امام موسی صدر» گفت: امام موسی صدر معتقد است قرآن و واقعيت‌های محسوس زندگی با همديگر در ارتباط كامل هستند و با رويكردی عقلی و اجتماعی آيات قرآن را تفسير كرده است.

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

نزدیک‌تر بیا، دیگر خطری نیست، سر حسین را برده‌اند

نمى‌خواهد بترسى، معرکه تمام شده و سرحسین را برده‌اند، به کوفه فرستاده‌اند، نزدیک بیا. بلند شو، خبرى نیست، خطرى نیست، گوش‏هایت را نزدیک بیاور، نزدیکتر.

بيا تا ببينی که او آتش عشق و گل گل آن است.

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

عاشورای حسینی (عکس۲)

مراسم عزاداری روز عاشورا در حرم حضرت معصومه (ع)

در ادامه عکس های بیشتری ببینید

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

عاشورای حسینی (عکس۱)

مراسم عزاداری روز عاشورا در حرم حضرت معصومه ع

در ادامه عکس های بیشتری ببینید

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

طرح «روش‌شناسی تفسير و برداشت از قرآن» در قم اجرا می‌شود

  • دسته: مصاحبه
  • سعيد بهمنی
  • بازدید: 1,994 views

گروه فعاليت‌های قرآنی: طرح «روش‌شناسی برداشت از قرآن كريم» از سوی گروه قرآن مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم در قم اجرا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمين«سعيد بهمنی» مدير گروه قرآن مركز فرهنگ ومعارف قرآن كريم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم با اعلام اين خبر گفت: طرح «روش‌شناسی برداشت از قرآن» با پيشينه‌شناسی پژوهش‌های مربوط به روش برداشت از قرآن كريم آغاز شده‌است.

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

حضور چهار حجّت خدا در کربلا

  • دسته: مصاحبه
  • سعيد بهمنی
  • بازدید: 2,014 views

در گفت‌وگو با فارس: طبق روايات چهار حجّت الهي در كربلا حضور داشتند

خبرگزاري فارس: حجت‌الاسلام بهمني با تأكيد بر مقام عصمت حضرت علي‌اكبر (ع) گفت: طبق روايات، 4 چهار خليفه الهي يعني امام حسين (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و حضرت علي‌اكبر در كربلا حضور داشته‌اند كه يكي فعليت دارد و مابقي شأنيت دارند.

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

تاسوعای حسینی (عکس)

تصاویر مراسم عزاداری، حرم حضرت معصومه (ع) چهارشنبه 24 آذر 1389

در ادامه عکس های بیشتری ببینید

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

چراغ اهل‌بیت (ع) در دیار ایران خاموش شدنی نیست

مدیر گروه علوم قرآن مركز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به فتنه سال 88 در روز عاشورا گفت: برخی با توهم‌های واهی فكر می‌كردند می‌توانند چراغ اهل‌بیت(ع) را در این دیار خاموش كنند.

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

توجه به مؤلفه‌های شخصیتی شبهه گر شیوه قرآن در پاسخ به شبهات است

حجت الاسلام بهمنی توجه به ابعاد شخصیتی شبهه گر را شیوه قرآن در پاسخ به شبهات دانست و از مدلسازی برای پاسخ به پرسشگران در پژوهش روش پاسخ دهی به شبهات و تعامل با شبه گران با استناد به این روش خبرداد.
VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

ماه من تابان تا سرچشمه کوثر

نيم روزِ حادثه

گاهی عاشورا را در یک عصر عاشورا می‌بينيم. گاهی به صبح و عصر و شام غريبان و کوفه و شام و سپس مدينه هم می‌پردازیم.  همه اين‌ها به گونه‌ای ما را به کربلا و اباعبدالله ع پيوند می‌دهد و عاطفه و سرشکی را رقم می‌زند. البته عاشورا تابلوی بی‌نظيری است که لحظه لحظه آن هنرنمايی يکی از بندگان صالح و معصوم خدا و گروهی از پيروان اوست. تابلوی شگفتی که چشم‌انداز افق و گستره شگفتی‌های آن تا ابديت امتداد دارد. لحظه لحظه عاشورا و نقش‌آفرينی ياران ثارالله درس‌آموز و در نهايتِ لطف و زيبايست. در اين بحثی نيست.

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

باز باران

کودک عزادار گريان

باز باران پر ز ناله

می‌خورد بر بام خانه

يادم آرد کربلا را

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

نوحه خوانی در مدرسه (عکس)

امروز چهارشنبه هفدهم آذرماه 1389 در هیئت مدرسه امام هادی عليه السلام مداحی کردم.

در ادامه عکس‌های بیشتری ببینید.




VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

سینه چاک (عکس)

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

فوق‌العاده و بی‌نظیر

می‌خواهم فوق‌العاده و بی‌نظير باشم. چه کنم؟

برای اينکه فوق‌العاده و بی‌نظير باشی، فوق‌العاده معمولی باش. مراقب باش هرگز  هرگز به هيچ ادا و اطوار بيهوده‌ای گرفتار نشوی. از هر تکلّفی‌ فاصله بگير. آيا نمی‌دانی که همه زيبايی‌ها در طبيعی بودن است. اگر به تصنّع  رو آوری و به تکلّف مبتلا شوی، بی‌تراوت، دست‌تهی و بی‌چيز خواهی شد. آنها که با تکلّف و تصنّع پيوند می‌خورند، در حقيقت آنچه ندارند را از رفتار پرطمطراق و بی‌روح گدايی می‌کنند. اساساً هر جا تکلّف و تصنّعی می‌بينی نشان از جهل و جهالت و نداری است. آنها که دارند و می‌دانند و دانسته عمل می‌کنند، بسيار طبيعی و معمولی‌اند. هيچ ادا و اطوار بيهوده ندارند و نمی‌توانند که داشته باشند؛ چرا که شکل و شاکله آنها غنی‌تر از آن است که اين چيزها به صفحه وجودشان راه پيدا کند.

VN:F [1.9.13_1145]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)